zondag 1 december 2013

Vandaag heb ik de sampler een stukje verder afgemaakt

Eerst de zijn de quiltranden op maat gesneden, met mijn nieuwe rolmes wat een luxe !! 
 Het oude mes was nog uit 1996 ofzo ,ik  had de mesjes wel al een paar maar vervangen :-)
Met dit mes zoef je zo door 6 lagen stof en hij is ook nog eens veiliger en ergonomischer .

meters binding= rand gesneden, aan elkaar gemaakt , gestreken en opgerold.

hier speld ik de rand aan de quilt, daarna ga ik hem met de naaimachine aan de quilt naaien , naar voren vouwen en met de hand vastzetten .
Oeps zou de ophangsleuven bijna vergeten te maken ( gebeurd me bijna altijd) dus dat moet nog voor de rand er omgaat.
Deze keer ga ik ook aan de onderkant sleuven maken (waar een lat door kan ) zodat het geheel mooier/gladder blijft hangen , hoop ik .

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me nog een heel werk, als ik dat zo eens zie.

    Wel fijn dat je nieuwe mesje goed bevalt. Was het andere nieuwe mes daar te groot voor :)

    Gr
    R

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klopt , er zit veel meer werk in dan dat je zou denken.

    ben bang voor dat mes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen