zaterdag 11 oktober 2014

Vanmorgen breigaren voor een shawl gekocht & vervolg

bij Tante Toos (klik) in Poeldijk, een zalig scharrelwinkeltje. Ik heb in ruim 25 jaar niet meer gebreid maar het leek me weer leuk toen ik de bolletjes zag, voor een niet al te groot project dan ;-) en een lekkere warme wintershawl in gezellige kleurtjes is nooit weg.
Hij is ruim 2meter, toch is hij nog net iets te kort voor een warme winter shawl, dus moet ik binnenkort terug naar de winkel, wat erg ;-)




achteraf best veel garen,
 ik had 4bollen  nodig
volgens de mevrouw, maar
wat over is mag terug.
eerst had ik een stukje luie wijvensteek geprobeerd, dat is een steek met extra omslagen voor grote gaten zoals oma shawls breide, maar dat vond ik toch niet zo mooi met dit vrij dikke garen. Daarom nu een recht een averecht gedaan ( patentsteek ?)  nu komen de kleurtjes ook beter uit.




Het resultaat van 1 bol is ongeveer 43 cm ik denk dat de mevrouw gelijk had en dat ik er misschien zelfs nog een bol bij moet kopen .





 




3 opmerkingen:

  1. Hoi Dien, wat ben je ijverig. Het wordt wel mooi! Korte sjaal is natuurlijk ook een optie :)

    Ben bezig met je recept voor muffins met wat je in huis hebt, moet ze zo uit de oven halen, ben benieuwd. En er staat een brood af te koelen, ook benieuwd hoe dat smaakt.


    Gr.
    R

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat heel snel met grof garen en pennen heipaal ;-)

    Hoor graag of het is gelukt met de fritatta's . Ik heb het naar morgen verplaatst omdat ik de tijd was vergeten, er staat nu een pizza in oven, heb een spijkerbroek nodig die is nu bijna af, dit is al de tweede spijkerbroek deze week, de eerste was te klein dankzij de extra cortison van de laatste maanden
    :'-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dien,

    Was niet zo'n succes met de fritatta's. Ze kwamen niet goed uit de vorm, misschien omdat ik olie had gebruikt i.p.v. boter. Ze vonden ze hier ook niet zo lekker.

    Balen van die extra cortison, maar goed dat je zelf nieuwe kunt maken.

    Gr.
    R

    BeantwoordenVerwijderen