zaterdag 1 maart 2014

Chunky apple cake & een leuk quiltidee gezien

 
 
Vandaag hadden we niks lekkers bij de koffie, heel saai !
Een recept op de site van  24 kitchen (klik) gezocht. Toevallig had ik alle ingrediënten in huis om deze heerlijke, maar voor mij toch iets te zoete, cake te maken.
hier is al een stukje afgesneden :-)

heel lekker


gisteren een quilt met grote hexagonnen  in een film gezien, het lijkt me leuk en lekker snel ;-) om ook zo'n quilt te maken.
 Hieronder wat voorbeelden daarvan .
 




 


4 opmerkingen:

  1. Hoi Dien,

    Wist niet eens dat er een site van 24 kitchen bestond. Weer wat geleerd. Als je je quilt met de hexagonnen af hebt, waar komt-ie dan?

    Gr.
    Riek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is een leuke site waar je heel veel recepten kunt vinden.

    Ben nu kleine hexagonnen aan het maken voor kussentjes voor de stoelen in mijn atelier ;-)
    Iemand uit de Betuwe heeft nl mijn vorige kussentjes ingepikt :-)

    Het lijkt me leuk om van de grote hexen een quilt zonder tussenvulling met alleen een top een achterkant te maken voor op het bed in de zomer. Zonder tussenvulling mag je het geloof ik geen quilt meer noemen.

    Maar eerst ga ik aan de quilt van Johnny beginnen, dat gaat een quilt van oude T-shirts met hardrock/metal opdrukken worden die worde op een versteviging geplakt en dan verwerkt tot een quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dien,

    Lijkt me leuk zo'n quilt als sprei. Is het niet moeilijk om van T-shirts een quilt te maken, T-shirt stof rekt toch, zei ze, niet gehinderd door enige kennis.

    :)

    R

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ;-) daarom plak ik het eerst op een stuk versteviging dan rekt het niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen