zaterdag 22 maart 2014

De naaimachinehoes & updates

 
 
 
Het huisje is klaar, met het mooie glazen knoopje van oma op de deur.
Er moet nog een mini quiltje worden gemaakt voor op/over het raam dan is hij helemaal af.

Het knopenpotje  is  ook af.


en het eerste gefestonneerde gedeelte .

 eerst worden de lapjes op de stof geplakt en daarna gefestonneerd.
 
 
 
 
 
is nu doorgestikt en  afgelockt, hij bestaat uit 5 delen die aan elkaar worden gestikt met de piping/dubbel biesje  er tussen uit.
 

 Nog best lastig om het doorstikken netjes te krijgen.

 




De knopenpot en het huisje zijn gedeeltelijk af.

Nu knopen uitzoeken voor op de pot en aan de deur.
In het midden staat het knopendoosje van mijn oma
waarin zelfs nog knopen van been in zitten, zie zakje links.
Ik heb het vogeltje (puttertje ? ) op het doosje altijd al prachtig gevonden.
 


2 opmerkingen:

  1. Snap niet helemaal wat het potje is. Maar het vogeltje op het knopendoosje is mooi. Wat knap dat je weet dat het een puttertje is. Het doosje komt me inderdaad bekend voor.

    Wat heb je er trouwens al een hoop werk in zitten, zeg. En dan wil je er nog eentje maken voor je lockmachine?

    Het zijn trouwens op die eerste foto nog best grote lappen stof. Met piping (geen idee wat dat is) en zo.

    Geniet van je zondag.
    Gr.
    Riek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Riek,
    Met het potje bedoel ik het knopenpotje links met buttons erop.
    Heb er nu knopen van oma Donderen opgemaakt en een paar vrolijk gekleurde knoopjes die ik van jou heb gekregen. Die zaten/zitten in buisjes en zijn rood, geel, groen en oranje en komen nu heel goed van pas.
    Voor de deurknop heb ik een snoezig glazen knoopje van oma gebruikt(foto komt later)
    Was toen ik kleutertje was al vliefd op dat knopendoosje.
    Moet wel een heel oud blikje zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen